Vilken jävla cirkus

Ibland tror man ju att man lever i någon jävla cirkus där Gert Fylking är cirkusdirren.

Precis när smolken har lagt sig efter Jannik Svensson klarsynta utspel om att lägga ner Public Service, precis när smolken har lagt sig angående den nya medieavgiften som sittande regering har sett till att vi fått, precis då smäller det.

Först går Ålands Radio och Tv ut med att de ska skaffa sig en ny VD. Vad bra hann jag tänka, då ska hon där kollfian som suttit där bort. Jo tjena, där hade jag fel. Kollfian ska inte bort.


Nu har man ju, med Hanström i spetsen som Radions styrelseordförande, sett till att det kommer in rejält med andras pengar till radion. Som vanlig vanlig sosse så tycker hon ju då om att spendera andras pengar. Då anställer man en ny VD, den gamla sparar man. Tillsammans med henne tar man fram en ny tjänst som ingen egentligen vet vad innebär.
Det vill säga, man skaffar sig en chefslön till att betala. Vad gör det, det är ju vi skattebetalare som står för notan.

Det bästa är att man sen går med på att intervjuas av radion. Vilken totalflopp. Om jag någon gång har funderat varför jag inte gillade när kollfian anställdes som VD till radion så blev det synnerligen tydligt här.
Hennes största tekniska bedrift på radion tycker hon själv att är att man fått smedsbölemasten målad. Hon gav alltså någon i uppdrag att ringa en målarfirma som målade masten och sen var hennes största tekniska bedrift ett faktum.
Att man som avgående VD inte kan svara på enkla frågor och blir så arg så man sliter av sig lurarna i direktsändning är inget annat än en cirkus. Det jävliga är att det är du och jag som betalar skådespelet.

Även sosseåldringen Hanström intervjuas och inte heller hon kan riktigt förklara vad den avgående kollfian ska göra i sin nya roll. Stäng ner skiten och låt ålänningarna lägga medieskatten på julklappar istället.

Sen när man tror att cirkusen är slut, ja då börjar nästa.

Då har tidningen ett reportage med Centerns starke kvinna, medelmåttan Törnroos.
Hon med sitt bihang har ju varit tydliga med att det är dags för en borgerlig regering igen. Men nu mitt i allt kan man absolut tänla sig att regera tillsammans med Libbarna och Moderater. Ni vet, kvinnorna håller ihop, precis som jag skrivit tidigare att jag trodde kunde inträffa.
Nu har man förvirrat väljarna så de inte riktigt vet vad som gäller men det räcker inte.
Direkt efter går man ut med att man går ihop med ObS och ÅF i stadsfullmäktigevalet i ett gemensamt valförbund.
Centern vacklar lika illa här som i frågan om medieavgiften där de inte vågade rösta. Kappvändare som inte går att lita på.
ÅF gjorde ju också sitt bästa att förvirra. Är det mågon som har koll på om de vill lämna EU eller vara kvar? Stöder de tunneln till Föglö eller vill de bygga bro i vårdö,
Moderaterna kan också. De har suttit i vår vänsterregering som sossarnas stödhjul men hävdar att de vill ha en borgerlig regering. Vad är de egentligen?
Alla känns väldigt förvirrade. Deras partiledare vet inte riktigt vad de vill. De har ju alla något gemensamt.

När man sen trodde att cirkusen faktiskt var slut så börjar det dundra från ett annat håll. Se där, då är det dags för lite skattefinansierad dragshow för våra barn. Japp, jag skojar inte.
Från vårt västra grannland rider ett gäng transor in för att mot gratis inträde sitta och läsa sagor och leka med våra barn. För våra skattepengar givetvis.
Ni förstår väl att det är en sosse som chefar på Nordens institut, inga höjda ögonbryn där.
Dagar som denna så önskar jag faktiskt att ryssen kunde komma och annektera oss, Putin kanske kunde styra upp alla vansinnigheter.

En annan lustighet som jag råkade springa på är att Greta den lilla snärtan har börjat kallas för miljökämpe. Även där börjar man inse galenskaperna med att försöka få folk att tro att vi kan påverka klimatet.

Lyssna nu på de här klippen från radion och fundera sedan på vad i helvete det är för lekstuga vi ska betala 2,5M euro per år för.
Kollfia sliter av sig lurarna

Sosseåldringen försöker reda ut


Tack för att du läste.


Kommentarer

  1. Det är mycket som inte går ihop.
    Jag tycker t.ex. att C står närmare Obs än Lib i flera frågor som t.ex. tunnel och kommunreform.

    Jag antar att du även har lyssnat på detta: https://alandsradio.ax/nyheter/agneta-mattsson-om-sitt-nya-jobb

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Den åländska själen

Alla utom ÄlskogsFrille är tysta

Snipäventyrssuget

Alla feminister i samma båt.

Åland mitt Åland

Det finns alltid en säker passning

Ställ dem mot väggen

Misshandlande Rumäner