Manligt med bössa och cigarr

Jag ska starta en förening. En förening där jag passar in. Det finns ju många föreningar men inte riktigt någon för mig. Jag vill starta en förening där jag kan lufta mina åsikter utan att bli uthängd och bannlyst av samhället. En förening där ingen kallar mig för antifeminist. En fristad för oss likasinnade.
Jag tänker mig att ett passande namn kunde vara  Män är Män.
En förening för vita medelålders män. Vi kan sitta där och röka cigarr och vara allmänt buffliga och manliga. Jag vet inte vad buffliga är men Ingrid Zetterman beskrev gubbarna i lagtinget som buffliga.
Vi kan sitta där och prata om bilar, bössor och kanske brudar. Knäcka en bärs. Vi kan sitta och gaffla hur länge vi vill, kvinnorna är ju hemma och tar hand om barnen.
Det skulle vara en skön frizon.
När vi väl har insett hur bra vi har det tillsammans så kunde man ju tänka sig att nästa steg skulle vara att börja föreläsa i skolorna om vår värdegrund, så vi har återväxten till föreningen säkrad. Dessutom blir vi starkare i samhället om vi är fler.
Tyvärr är det väl ingen som har tid att föreläsa på skolorna, vi män måste ju jobba ihop stålarna eftersom kvinnorna är hemma med ungarna.
Vi måste väl anställa en föreläsare med vår värdegrund helt enkelt. En föreläsare kostar ju dock en betydande summa pengar.  Tur att vi har PAF. Det är väl bara att skicka in en ansökan antar jag.
Vi nämner bara i ansökan att vi vill lära ut till ungdomarna att barnen mår bäst av att mamman tar hand om dem största delen av tiden. Familjen funkar bäst om männen jobbar och mamman sköter hemmet. Kvinnorna är ju duktiga på det där.
Vem man ska kordinera skolföreläsningarna med vet jag inte men jag antar att man kan fråga Regnbågsfyren om råd, de har väl gått igenom allt det där, eller om det är feministparaplyet.... eller Hanström... jag har egentligen ingen koll. Pengar kastas åt höger och vänster bland de där tre. Eller det finns fler förresten, skunk är väl en också. Man borde väl säga att pengarna kastas till vänster.
Skit samma stålar lär vi nog få. Jag kan inte se att vi skulle göra något fel, vi har ju egentligen tagit modell av regnbågsfyren.
Kanske vi till och med kunde ha vår egen parad genom stan då vi går med bara överkroppar och cigarren i truten. Tänk vad många kvinnor och barn som skulle komma och titta på oss. Kanske vi till och med kunde få några politiker att smila upp sig med oss.
Jag tycker det tåls att fundera på.

Det jag tycker du ska fundera på är vem som bestämmer vilken värdegrund som är rätt och varför det ska vara okej att indoktrinera våra skolbarn med just den värdegrunden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den åländska själen

Alla utom ÄlskogsFrille är tysta

Snipäventyrssuget

Alla feminister i samma båt.

Åland mitt Åland

Det finns alltid en säker passning

Ställ dem mot väggen

Misshandlande Rumäner