My way or the highway


Tänk om det skulle varit så här...
Det sitter några gobbar i regeringen som kör med riktiga översittarfasoner. Det känns som de gör precis som de vill, bryr sig inte om att oppositionen protesterar. De gör vansinnesaffärer två månader före valet där enorma summor skattepengar satsas på väldigt dåliga odds.
Jag som provokativ medelålders kvinna ser när vansinnet fortsätter utan att någon agerar.

Jag får nog. Gubbjävlar, för helvete ge er nu, skriver jag i min privata blogg. Ni vill bara visa er stora och tuffa, bli historiska. Och ni kärringar sitter bara och tittar på, en jävla stickning borde ni ha i knä. Låter er bli överkörda av svettiga maktkåta gubbar.

Tror ni att jag som medelålders kvinna skulle bli utskälld?
Tror ni gubbarna skulle bli tokiga och skriva långa haranger om min sjuka syn på män? Antimaskulinitet...
Skulle de manliga kandidaterna i mitt parti ställa krav på min avgång från partiet?
Skulle media hylla den manliga partiordföranden som tar det rätta beslutet att stryka mig från kandidatlistan?
Skulle andra politiker visa sin skadeglädje?

Jag vill poängtera att jag på inga sätt har problem med Pia Erikssons och ÅFs styrelsebeslut. De hade knappast något annat val.
Jag vill att man funderar på om allt sker på lika villkor.

Tack för att du läste. Dela gärna om du tyckte det var läsvärt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den åländska själen

Alla utom ÄlskogsFrille är tysta

Snipäventyrssuget

Alla feminister i samma båt.

Åland mitt Åland

Det finns alltid en säker passning

Ställ dem mot väggen

Misshandlande Rumäner