Nu kommer extremhettan igen.

Jag sitter och kollar på vädret.
Nu ska tydligen kylan dra sig undan och högsommarvärmen komma tillbaks.
Själv tycker jag det varit skönt med det kalla vädret. Det är inte så att jag inte tycker om sol, för det gör jag.
Jag tycker det har varit oerhört skönt att slippa lyssna på domedagsprofeterna. Det blir liksom mindre prat om den globala uppvärmningen när vädret går åt andra hållet.
Den här sommaren har tydligen varit 4 - 5 grader svalare än normalt.
Jobbigt för miljömupparna förstår jag. Det kommer ju liksom att ta udden av deras valkampanj. Hållbart initiativ får nog kanske svårt. De måste ta itu med både en sexköpande kandidat och ett klimat som inte beter sig så som IPCC vill.
Sossarna lär väl också få kämpigt om de börjar prata om klimatet, de är så oerhört dåligt pålästa. Det enda de har till sitt försvar är IPCC har aldrig fel eller 97% av forskarna håller med.
Jag vet inte hur många gånger jag har fått lägga upp länkar som visar att sossen har fel... igen.
Jag läste en oerhört bra artikel av Lennart Bengtsson nyss. Om du inte vet vem han är så kan du googla honom. Han är en av Sveriges absolut mest meriterade klimatforskare, även väldigt välkänd internationellt.
I artikeln manar han till lugn och förklarar att vi inte löser den globala uppvärmningen genom att köpa elbilar i norden.
Han berättar att havsnivåhöjningen enligt IPCC 2014 max kan bli 40 cm i medeltal i slutet av 2000 talet, såtillvida att växthuseffekten skulle fördubblas vilket knappast lär hända.
Han berättar även att extremväder blir mindre vanligt ju varmare det blir.

Varför tror man att han har fel? Varje gång jag tar upp sånt här i diskussioner på fb så får jag slängt i ansiktet att IPCC inte verkar hålla med.
Det är inte sant. IPCC håller med, Bengtsson tar ju mycket av sin info därifrån. Problemet är den där jäkla sammanfattningen av IPCC rapporten som gjorts av makthavare och politiker med en agenda att skrämma folk till konsumtion.
Det här är världens största svindel och man slukar allt med hull och hår.
Snälla ni, tänk efter själva.
Jag lämnar två länkar efter mig.
Den ena är artikeln med Bengtsson, läs den.
Den andra är en mycket bra film om den stora svindeln, efter att ha sett den så lovar jag att du släpper det här klimattjafset😁😁

https://www.di.se/debatt/professorn-hur-klarar-man-en-klimatandring/
https://youtu.be/pIRICfZOvpY

Tack för ordet.

Som en liten notis. Märkte ni vad som hände när finnarna fick en regering med sossar i spetsen? Tvärt kom det beslut om högre bränslepriser, alltså klimatskatt. Tänk på det när ni röstar i höst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den åländska själen

Alla utom ÄlskogsFrille är tysta

Snipäventyrssuget

Alla feminister i samma båt.

Åland mitt Åland

Det finns alltid en säker passning

Ställ dem mot väggen

Misshandlande Rumäner