ÅF's Pelle vill ha invandring från mellanöstern.


Jag har varit lite försiktig i min kritik mot partiet Ålands Framtid. Dels för att jag tycker ÅF är ett parti som behövs men också för att jag tycker att partiets medlemmar har varit ganska rakryggade och ärliga, ja alltså de flesta, det finns alltid undantag.
Under tidens gång har jag sakta men säkert ändrat uppfattning om vad partiet står för och vad de vill. Det som tidigare kändes som ett väldigt rakt och enkelt parti har förvridits till spretigt och obestämt.
De har två kandidater som har stuckit ut lite extra här på slutrakan, två kandidater som nog vill bli förknippade med att vara lite tuffare och framfusigare.
Man har sett dem skriva både det ena och det andra på FB i olika grupper, främst på 'Säg vad du vill Åland'.
Paller Hägglund skriver mycket om invandring och brottsstatistik i Sverige och jämför ofta Åland med Sverige. Han är ju Svenne själv. Han är en sån där 'lagom räcker'.
Man får uppfattningen om att han vill att vi ska ha en restriktiv invandringspolitik. Han har även en ganska burdus framtoning på FB i alla trådar han skapar. Han är egentligen en sån där debattör som jag gillar. En sån som säger vad han tycker och vågar stå för det.
Jesper ser ut att vara ganska lika som PallerH, samma framtoning. Ni vet den där inställningen 'jag tar ingen skit'.
Jesper med skägget skuggar mig i alla valkompasserna. När jag gör testerna så flåsar han mig i nacken med sitt tomteskägg. Enligt kompasserna har vi väldigt lika åsikter. Tyvärr verkar det bara vara en som vågar stå för dem.

Nu postade en partikollega en intressant tråd på Säg vad du vill Åland, det blev ganska mycket kommentarer där. Inlägget handlade om ÅF och deras syn t.ex muslimsk begravningsplats och asylboende på Åland.
Jag taggade PallerH i kommentarerna för att få hans syn på det hela, just för att han verkade ha en bra värdegrund och står för sina åsikter.

Tror ni han reagerade? Döm om min förvåning när det inte kom ett pip från PallerH. Inte varken tumme upp eller något annat, total tystnad.
Jag tänkte att han kanske missade att jag taggade honom så jag gjorde det på nytt men det hjälpte föga.
Jag såg dock att han kommenterat på andra ställen så han har ju inte tagit fb semester, han bara gömmer sig. Det var tråkigt PallerH.
Jesper med skägget då? Han är ju också väldigt aktiv.

Nä, samma visa där. Han skriver på andra ställen men vågar inte svara på det inlägget. Undrar om han och PallerH gömmer sig under samma säng...
Jag hoppas vi får ett svar på inlägget innan söndag, väljarna kanske vill veta vad PallerH och Jesper med skägget har för syn på muslimsk begravningsplats på Åland. Ja, det är väl mer i inlägget man önskar få svar på men vi får väl se.

Det som är lustigast i hela den här soppan är att Pelle för några år sedan tog ställning rätt tydligt. Han visade genom sin underskrift vad han egentligen tycker. Jag antar att det är många som inte riktigt vet var man har herremannen i fråga.


Min fråga till PallerH och Jesper med skägget är nu, är ni vakna? Är ni rädda för att säga vad ni tycker? Kanske det är svårt att få röster om man anser att Åland ska ha mer invandring, ljuger ni för oss om era åsikter?

Tack för att du läste.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den åländska själen

Alla utom ÄlskogsFrille är tysta

Snipäventyrssuget

Alla feminister i samma båt.

Åland mitt Åland

Det finns alltid en säker passning

Ställ dem mot väggen

Misshandlande Rumäner