Du din jävel

Du din jävel, du var på besök för en månad sen. Jag trodde nog jag lyckades skrämma bort dig så att du inte skulle våga dig hit på länge igen. Ändå, mitt i allt i förrgår kväll slår du till med full kraft. Vad i helvete menar du med det.
Där satt jag i soffan i allsköns ro när, mitt i allt, ena näsborren började vissla lite sådär finurligt och genant.
Två sekunder senare är snoken totalt igentäppt och huvudet börjar banka.

Japp, jag fick en manflu igen....

Jag hade den nyss och jag lyckades skrämma bort den med piller och rötter av allehanda slag men nu är det kört igen.
Jag hoppas jag lyckas mota bort skiten utan att det blir bestående men.

Jag håller på flyttar över min blogg till en annan plattform, wordpress. Därför är det stiltje här just nu. Det är ett jäkla jobb eftersom jag vill få alla inlägg överflyttade, jag klipper och klistrar för fullt.
Under tiden jag gjort detta så har jag ju även funderat på vart jag är på väg med bloggen. Valet är slut och regeringsbildning går på slutrakan. Går allt som det ska så har vi en jäkligt bra regering i fyra år. Jag bara hoppas att C och Lib inte går ihop, det har varit min farhåga sen dag ett.
C och ObS bör vara säkra, frågan är vem de borde regera med och tyvärr ser jag inte att det finns andra alternativ än Mså. Jag gillar inte moderaterna, de är riktiga kappvändare som nu vill få alla att tro de är ett borgerligt parti. Nästa val om vänstern går bra igen så friar de åt det hållet, det är inte seriöst.
Något som slog mig med detta val var att partierna skulle vinna på mer samarbete.
Ta som exempel sossarna och HI. Det är två vänsterpartier som lyckades slå sönder varandra. Sossarna tappade till HI och vise versa. Med samarbete skulle de kunnat gå oerhört mycket bättre. För min del är det ju bra då att de valde att inte samarbeta. Nu är sitter bägge förhoppningsvis i opposition utan att kunna få något uträttat. Det är klart, visst skulle det vara kul att se HI i regeringen, då skulle de behöva tumma på alla sina ideal och vara ett minne blott inför nästa val.


Det är lite samma med ObS och vi i ÅD, vi tävlade om samma väljare och tyvärr gick ÅD ur striden som förlorare. Där skulle vi också vunnit mycket på att samarbeta för att gå starkare. De flesta vet ju att ObS och ÅD står för samma saker, de vågar bara inte säga det rakt ut. Jag blir lite bitter över sånt egentligen, det är lite fult att inte säga hela sanningen med målen helgar medlen antar jag. De sitter troligtvis i nästa regering och de sitter där med rätt värdegrund och åsikter så jag borde vara glad.
Knatte, var glad för helvete, sluta lipa.

Men ja, vart är jag på väg med bloggen, det är fyra år till nästa val.
Jag kommer fortsätta skriva, det är ju oerhört roligt att skriva ut sina aggressioner, jag vet bara inte riktigt vad det blir för inriktning på den, men det får väl tiden utvisa.
Jag ska dra igång några projekt som jag kommer skriva om och det blir nog mer vardagliga saker. Jag fattar ju förstås själv att jag inte kommer kunna släppa taget om politiken så nog ska det skrikas lite om det också.
Kanske jag blir lite snällare. Kanske jag är snäll fram till nästa val. Vi får se vad jag hittar på.

För att hoppa till en helt annan sak så konstaterade jag igår att det fortfarande finns jävligt mycket liggande eller sneda träd efter Alfrida.
Varför, om man som markägare har massor med träd liggandes, slänger man inte ut en annons att folk får åka och såga upp skiten till ved. Det finns massvis med folk som annonserar efter ved. Varför inte bara låta någon såga upp dina liggande träd? De ligger ju bara där och ruttnar nu. Tänk att man är så snål så man hellre ser träden gå till spillo än att låta någon annan vinna på det.
Det var  bara en liten fredagstanke.

Jag önskar er alla en trevlig helg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den åländska själen

Alla utom ÄlskogsFrille är tysta

Snipäventyrssuget

Alla feminister i samma båt.

Åland mitt Åland

Det finns alltid en säker passning

Ställ dem mot väggen

Misshandlande Rumäner