Fyrverkerier och paj

Nu är det inte långt kvar. På söndag får vi se hur de kommande fyra åren har för förutsättningar. Jag tror och hoppas att Libbarna, sossarna och moderaterna går riktigt dåligt. Obundna behöver gå mycket framåt. Jag tror nog att det går bättre för dem än vad galluparna visar.
Åland behöver en borgerlig regering. Det här med Libbarna som regeringsbildare var en flopp och bör inte upprepas. En regering mellan C och ObS skulle nog vara mumma.
Fär egen del är jag nöjd med vad jag åstadkommit i min kampanj. Jag har sagt vad jag tycker och vad jag vill, både i bloggen och Ålandstidningen.
Jag har kastat pajer tillbaks på de som siktat in sig på mig eller partiet. Det har retat många men tydligt visat att alla sysslar med samma sak, jag har bara gjort det öppet medan andra partier pratar skit när de tror att berörda inte hör.
Jag anser mig inte ha hängt ut någon som inte förtjänat det. Jag har spelat samma fulspel som alla andra, jag drog bara upp det några nivåer. Ska man göra något så är det lika bra att göra det rejält.





På söndag går jag iväg och röstar på mig själv. Jag hoppas och tror att fler kommer att göra det. Jag hoppas jag på valvaken blir positivt överraskad och får anledning att supa mig kanon, det skulle vara roligt.
Jag vet även att oddsen är emot. Att komma in i lagtinget första gången man ställer upp och dessutom bara genom att kampanja på nätet och tidningen ger nog rätt höga odds.
 Jag har nu tänkt utlysa valfrid över tankesmedjan några dagar och antar att jag återkommer på måndag. Den här valfriden hade jag tänkt utlysa redan i måndags men man hittar ju alltid något som retar upp en och kräver ett inlägg.
Den där känslan som dyker upp när man får skriva ut sina agressioner i bloggen är sjukt beroendeframkallande. Jag har under några perioder fått bromsa mig för att inte skriva för mycket, tre inlägg per dag börjar liknas vid spam. Jag har bloggat sedan Juni och postat ca 130 inlägg så snittet är ungefär vad jag lovade när jag började.
Nu efter valet ska jag försöka kika upp från telefonen ibland så familjen får se hur jag ser ut utan skärmen över snoken.
Det blir en nertrappning några veckor med bara ett par inlägg per vecka tänker jag. Jag kommer troligtvis även att byta plattform för bloggen så jag kan börja dela inläggen direkt till fb. Som det är nu blir det för mycket klipp och klistra, varje inlägg tar nästan två timmar för mig, det är galet mycket tid när man har huset fullt av barn.

Som avslutning vill jag rikta ett oerhört stort tack till alla som genom mess och samtal på stan har peppat mig. Det känns riktigt bra. Nu håller vi tummarna för ett riktigt bra slut på valet 2019.

Hoppas det blir fyrverkerier.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den åländska själen

Alla utom ÄlskogsFrille är tysta

Snipäventyrssuget

Alla feminister i samma båt.

Åland mitt Åland

Det finns alltid en säker passning

Ställ dem mot väggen

Misshandlande Rumäner