(S)araK raljerar inför barn

Hyckleriet  fortsätter.
Ingen har väl missat att stora delar av valkampanjen för vissa partier har handlat om debattklimatet.
Främst hur det debatteras på nätet men även den råare tonen sinsemellan har nämnts.
Jag håller inte med att vi har ett dåligt debattklimat på nätet.
Visst finns det rötägg men det finns det i verkliga livet också.
Jag var med i en debatt om debattklimatet för ett tag sedan och där vidhöll jag min ståndpunkt av att debattklimatet för det mesta är bra. Visst höjdes något ögonbryn av det då jag själv kan vara ganska rå och brutal här i bloggen och även i mina kommentarer på nätet. Jag tycker ändå att jag är väldigt saklig och håller mig undan att kalla folk saker de inte förtjänar.
Jag blir ofta beskylld för osakligheter men oftast efter diskussion så far man backa med anklagelserna.
I debatten anklagade Fellmanskan mig för att ha kallat henne både det ena och andra vilket hon sedan fick ta tillbaka då jag frågade vad hon menade.
Falska anklagelser verkar dock vara lite av en sossegrej.
Nu här senast i raden av sossehyckleri har vi (S)araK.
Igår sent på kvällen fick min dotter skjuts av en kompis. I bilen satt (S)araK som enligt utsago hade blivit upphämtad från Arken och därefter hämtades min dotter med hennes två kompisar.
Ingen av dessa tre är myndiga, således är det barn det handlar om.
Av någon märklig anledning känner då (S)araK att det behövs lite politiksnack i bilen, antagligen ovetandes om att ett av barnen i baksätet är just min dotter.
Under (S)araK's raljerande framkommer det att hennes syn på Åländsk Demokrati är att det bara är en bunt antifeministiska kvinnomisshandlare och rasister i partiet. Hon anser att ÅD och ObS är av samma skrot och korn som Sverigedemokraterna.
Det här sitter hon och raljerar om åt min dotter, mitt barn, min ögonsten. Fy fan vad lågt (S)araK. Fy fan vilka hycklare ni är, ni sossar. Hur kan du kalla mig kvinnomisshandlare och rasist inför mitt barn? Jag hoppas du skäms.
Jag skrev ett privat meddelande till (S)araK för att höra hennes version men hon har valt att inte svara. Kanske hon är upptagen idag, kanske hon svarar senare och ger sin syn på det hela, jag vill gärna höra vad hon har att säga. Visar det sig att det inte gått till såhär så lovar jag att dementera, men så länge hon väljer att ignorera min fråga så antar jag att jag har rätt.
Att sossarna står för allas lika värde är bara ren och skär lögn. Ingen är snabbare att sätta epitet på människor än de.
Hur ofta har inte de åländska sossarna dragit fram rasistkortet, vägrat skaka hand eller bara ignorerat sina medmänniskor?
Jag hoppas att väljarna ser igenom er ruttna fasad. Man ger sig inte på barn.

Jag hoppas även att (S)araK tar kontakt med min dotter och ber henne om ursäkt.

Tack för att du läste. Dela gärna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den åländska själen

Alla utom ÄlskogsFrille är tysta

Snipäventyrssuget

Alla feminister i samma båt.

Åland mitt Åland

Det finns alltid en säker passning

Ställ dem mot väggen

Misshandlande Rumäner