Misshandlande Rumäner

Jag betalade just in 8 euro till Ålandsnyheter för prenumerationen. Jag var lite skeptisk till om jag skulle göra det då jag tyckte att tidningen inte var värd att betala för. Visst, jag läste den, men betalar jag månatligen för något så väntar jag mig att få något levererat med jämna mellanrum, inte bara ibland.
Jag kan ju tillägga att jag kollade sidan dagligen när den var gratis. När den blev bakom betalvägg blev besöken mer sporadiskt.

Strunt samma, jag bestämde mig för att betala idag och satt sedan och kollade alla artiklar.
Mina 8 euro känns väl investerade och jag känner mig dum i huvudet och dumsnål som inte betalade tidigare.
Satan så mycket det pågår som man inte har en aning om. Satan vad mycket det finns att göra nyheter av.
Varför är våra två dagstidningar så tunna så det knappt räcker till att torka sig två gånger i stjärten? Det finns ju massor att skriva om, att gräva i, att fundera på.

Det jag reagerade på är tex att sossarna vill att flera hundratusen av våra skattepengar ska gå till en förföljd författare eller artist. Inte speccad vem eller nåt utan bara en förföljd artist. Vet sossarna om att sjukvården har dragits med mycket inbesparingar. Kommer sossarna ihåg att de en gång i tiden räknades som partiet som skyddade och värnade om vården?

Jag reagerade också på hur satans många brott som misstänks begås av utlänningar på Åland, i synnerhet av Rumäner. Jävla rumäner som kommer hit och inte kan bete sig, de utmärker sig speciellt i misshandelsmål. Även en hel bunt andra nationaliteter har ökat i brottsstatitiken. Svenskar syns mycket i knarkbrott, jävla svenska medelålders, vita män. Fuck you liksom.



Nå det finns oerhört mycket annat där att läsa om för den som är intresserad. 8 euro är ungefär vad en lunch kostar. Hoppa över lunchen idag och pröjsa in till Ålandsnyheter istället.

Stalltips till Nyan, Gamlan och ÅRT, våga lite mer.

Tack för att du läste. Dela gärna om du tyckte det var läsvärt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den åländska själen

Alla utom ÄlskogsFrille är tysta

Snipäventyrssuget

Alla feminister i samma båt.

Åland mitt Åland

Det finns alltid en säker passning

Ställ dem mot väggen